ΤΑ ΚΕΛΛΙΑ ΤΗΣ ΤΗΝΟΥ

ΤΑ ΚΕΛΛΙΑ ΤΗΣ ΤΗΝΟΥ
Και στα Κελλιά με χρώματα άσπρα και ήλιο μεθούν

giovedì 19 dicembre 2013

Το μέτρο της Τήνου...Απλά πράγματα...όλα είναι στο μέγεθος των ανθρώπων


Οι φωτογραφίες είναι από τους πολυσύχναστους ιστότοπους των Κελλιανών Αμμοδύτη και Όφιου




Ο ηθοποιός και συγγραφέας Στέλιος Μάινας μιλά για την Τήνο.

Αρχίζει να ξεδιπλώνει τη σχέση του με τον αγαπημένο του προορισμό, φέρνοντας στο μυαλό του εικόνες από το κυκλαδονήσι που πρωταντίκρισε τριάντα περίπου χρόνια πριν: «Από την Τήνο κατάγονται αρκετοί φίλοι μου. Άλλωστε κι εγώ γεννήθηκα λίγο πιο μακριά, στην Ερμούπολη της Σύρου. Η μητέρα μου, πάλι, γεννήθηκε στην Αντίπαρο, έτσι ξέρω τί σημαίνει Κυκλάδες και Κυκλαδίτης. Όταν πρωτοήρθα στην Τήνο το 1978, εκδρομή με ένα αντίσκηνο στον Πύργο (με συγκινούσε και εξακολουθεί να με συγκινεί το χωριό του Γιαννούλη Χαλεπά), μου είχαν κάνει εντύπωση οι καλλιεργημένες πεζούλες, τα αμπέλια που κρέμονταν στις πλαγιές, η πέτρα που είχε σκαφτεί για να γίνει έδαφος προς αξιοποίηση... Με είχε εντυπωσιάσει το γεγονός πως οι άνθρωποι πάλευαν με τη γη τους, την αγαπούσαν... Το περασμένο καλοκαίρι ήρθα και στενοχωρήθηκα που αντίκρισα εγκαταλελειμμένους αγρούς. Μάλλον ο τουρισμός φταίει»... Τι άλλο λατρεύει ο Στέλιος Μάινας στην Τήνο; Τους ανθρώπους, την κουζίνα της, μα προπάντων το μέτρο της: «Οι Τήνιοι και οι Κυκλαδίτες γενικότερα, είναι πολύ φιλόξενοι. Πάντα ακούς έναν καλό λόγο. Βέβαια, εγώ δεν είμαι το μέτρο, αλλά απ’ όσο θυμάμαι, όταν ήμουν νέος είχα μείνει στη Χώρα, στο σαλόνι μιας νοικοκυράς που μας φιλοξένησε. Μου θύμιζε τη μάνα μου, με την περιποίηση και τη διακριτικότητά της, στοιχεία που χαρακτηρίζουν εμάς τους νησιώτες... Δεν ήμουν τουρίστας, ήμουν “μουσαφίρης”. Τώρα, η κουζίνα στον φτωχό τόπο, θα είναι ανάλογη. Μου αρέσει αυτό... Απλά πράγματα... Στις Κυκλάδες, όλα είναι στο μέγεθος των ανθρώπων∙ ένα μικρό αυλιδάκι, ένα καμαράκι κι ένας τεράστιος ουρανός, που λέει κι ο ποιητής. Ο άνθρωπος δεν χρειάζεται περισσότερα για να ζήσει».

http://www.tinos-about.gr/sunenteuxeis/item/131-stelios-mainas-fysiko-talento.html#.UrLVVJsrtak

3 commenti:

  1. Από μια γενιά που έβγαλε πολλούς, καλούς ηθοποιούς, τους οποίους όμως κατέστρεψε η τηλεοραση, ο Μάινας έχει καταφέρει να διασωθεί, κάνοντας πίσω την κατάλληλη στιγμή.
    Να θυμίσω τον ρόλο του στην Ιφιγένεια εν Αυλίδι πριν δύο καλοκαίρα στα Λουτρά. Λιτός, με ουσία, στο κέντρο του ρόλου. Χαίρομαι που είναι Τηνιακός στην καρδιά.

    Και για να αποκαταστήσω ένα μικρό λαθάκι, οι δύο τελευταίες φωτογραφίες είναι του αμμοδύτη από την opphiousa.

    RispondiElimina
  2. Σε ευχαριστώ. Αποκατάστησα την αλήθεια. Καλές Γιορτές σου εύχομαι.

    RispondiElimina